6 December 2011

matahari telah terbit...

saya akan mula menaip kembali.....

buat permulaan ni, nah ambek satu kata2 yg aku pungut dari lorong2 mereka yg merasai pahit dan manis dlm perjuangan.. aku harap aku dan kalian bersama2 'mereka' itu...

    --------------------------->>>>


"Pada persepsiku, sekujur tubuh badan yang kaku dalam mempertahankan keadilan daripada kezaliman adalah LEBIH BAIK daripada tubuh sasa yang mendampingi kerakusan dan membelakangi kemanusiaan...."

~~ "...terus terang aku katakan : Roh ummat ini adalah ISLAM!!! Islamlah yang telah menghidupkan ummat ini daripada kematiannya. Islamlah yang mengumpulkan daripada perpecahan, memberinya petunjuk dan mengeluarkan daripada kesesatan. Memecahkan belenggu kejahilan. Mengeluarkan dari kegelapan kepada cahaya. Menjadikan ummat yang terbaik yang dikeluarkan di kalangan seluruh ummat manusia...!! 
(al-Qaradhawi)


Ya Allah, Gantikanlah ketewasan dan kegelapan pada hari ini dengan suatu hari yang megah dan cerah... seperti hari Khalid al-Walid di dalm perang Yarmouk, ataupun di hari Saad bin Abi Waqas dalam perang al-Qadisiah, atau di hari Amru bin al-Ash di perang Ajnadain atau di hari Tariq bin Ziad menakluk Andalus, atau Salahuddin al-Ayyubi di Hittin atau Qataz di Ain Jalut.... Atau di hari al-Fateh pada pembukaan Konstantinopel.... 


Kemenangan mutlak adalah milik Allah...


4 comments:

  1. ehem3... mace nge ayat from talk "Kolonel Jihad" jah tu bro..

    kupas isu assobiah kos la plop, nk thu neh... hahaha

    ReplyDelete
  2. baguih3... begitu alert dgn setiap flyers yg di edarkan...haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...